BPM ארכיטקטורה (The BPM Architecture) -     דף 3

    ארכיטקטורה עסקית - המימד העסקי  (Business Architecture / Dimension) - המשך :

  • מדידה כמותית והערכה איכותית :
    לרוב, לאורך כל הדרך, מיישמים את שיטת ה- סרגל הישגים מאוזן 
    ( BSC-Balanced Scorecard ), המשמשת ל- ניהול ביצועים עסקיים 
    ( BPM-Business Performance Management ), והתומכת באופן שוטף בהערכה וכימות הארגון לאור  חזון ארגוני , ב- 4 מישורים שונים, באמצעות מדדי מפתח של ביצועים וסיכונים (KPI-Key Performance Indicators) מתאימים :
  • פיננסים :
    מהווה מענה ל"איך בעלי העניין רואים את הארגון ?" במונחים כגון: החזר השקעה, פלח שוק, תזרים מזומנים .
    אנשי החשבות ואנשי התהליך, לאחר הכשרה מתאימה, פועלים ליצירת ערך נטו  לארגון, תוך שימוש ב- תהליך  וב-פרויקטי השיפור .
    BPM בולט בכך, שלא רק מגדיל את ה-ערך ברוטו  על ידי פיתוח יכולות חדשות אלא גם מפחית את העלויות, הזמן, והבזבוזים .
  • לקוח :
    מהווה מענה בהווה ל"איך הלקוחות (גם הספקים) אמורים לראות את הארגון לשם מימוש החזון ?" כגון: איכות השירות והמוצר, שביעות רצון כללית, זמני הספקה, רמת המחירים .
  • תהליך
    מהווה מענה בהווה ל"מהם התהליכים שיש להתמקד בהם לשם מענה מתאים ללקוחות, ספקים ובעלי העניין ?" במונחים של: תפוקה לזמן, מספר תקלות/פגמים .
  • למידה וגדילה :
    מהווה מענה לעתיד, "מה הפיתוח הנדרש, במישור האישי, של המוצרים ושל התהליכים, על מנת לתת מענה ל- חזון הארגוני ?" .  לרוב הטיפול במישור זה ידרוש ניהול שינוי ארגוני .
    דוגמא לפיתוח משאבי האנוש:
    - שיפור מדיניות התמריצים .
    - הקטנת תחלופת העובדים .
    - הגדרת תפקידים חדשים ותחומי אחריות מתאימים (ראה דף עסקי ד') .
    - שיפור ההתאמה לתפקידים, ובמיוחד הקפדה על חינוך פורמלי ומשטר הכשרה שיבטיחו
      שבעלי התפקידים ממוקדי התהליך, הינם במלוא היכולות, ושהצוותים הטכניים מאומנים
      גם בצד התכנותי וגם ברכיבים הטכנולוגיים של BPM.
עדכון: 15.03.10 8:44
© אחים קלמנוביץ בע"מ 2002